TSUJI Kayo

写真a

Search Institutional Repository


Title

Associate Professor

Laboratory location

Sugimoto Campus

Mail Address

E-mail address

Research Areas 【 display / non-display

Foreign language education

Current Career 【 display / non-display

  • Osaka City University   English Education Development Center   Associate Professor  

 

Published Papers 【 display / non-display

  • Effects of L1 Use on L2 Text Quality: Rethinking Cognitive Process of Formulating L1 Texts during L2 Writing

    Kayo Tsuji

    English Language Teaching (Canadian Center of Science and Education)  14 ( 7 ) pp. 44 - 57 2021.07  [Refereed]

  • A Process Model of Second Language Writing for Novice Writers

    Kayo TSUJI

    3 2021.03  [Refereed]

  • Effect of Module-writing Framework for Argumentative Essay on Students’ Learning Outcomes

    Kayo TSUJI

    LET Journal of Central Japan  30   1 - 10 2019.03  [Refereed]

  • Developing Module-Focused Scoring Rubrics for Argumentative Essays

    Kayo TSUJI

    Journal of Japan Association for College and University Education  4 ( 2 ) 64 - 71 2019.01  [Refereed]

  • Examining the Effects of First-language Formulating Activity during Second-language Writing on Student Perceived Learning

    Kayo TSUJI

    Language Education & Technology  55   247 - 276 2018.06  [Refereed]

display all >>

Books etc 【 display / non-display

  • 解説・指導書『Teacher’s Manual Revised LANDMARK English Communication I 』

    Kayo TSUJI (Part: Single Work )

    2017.03

Review Papers (Misc) 【 display / non-display

  • 2020年度全学共通教育英語科目に関する教員アンケートの調査報告 -Freshman EnglishとSophomore Englishを対象として-

    Miki NODA, Kayo TSUJI

    英語教育開発センター紀要  3 2021.03  [Refereed]  [Invited]

  • アクティブ・ラーニングを取り入れた 内容言語統合型学習の教育効果 -「英語を学ぶ」から「英語で学ぶ」への転換-

    Kayo TSUJi, Tsuyoshi YAMADA

    大学教育研究フォーラム予稿集(第26回)  2020.03  [Refereed]  [Invited]

  • First-language Use as a Second-language Writing Strategy: A Classroom-based Examination of its Effect on Students’ Argumentative Writing Achievement

    Kayo TSUJI

    The2019 WERA Focal Meeting 国際学会研究発表予稿集  2019.08  [Refereed]  [Invited]

  • Rethinking Second Language Writing Processes for Novice Writers

    Kayo TSUJI

    The Program Committee for the 2019 Conference of Foreign Language Education and Technology (FLEAT) VII 国際学会研究発表予稿集  2019.08  [Refereed]  [Invited]

  • 脳のコミュニケーション関連領域の言語習得(母語・外国語)への関与実態とその神経的役割の解明

    Hideki Oshima, Siratanapana Tanaporn Tarin, Kayo Tsuji

    Institute of Development, Aging and Cancer, Tohoku University  2019.03  [Refereed]  [Invited]

display all >>

Conference Activities & Talks 【 display / non-display

  • アクティブ・ラーニングを取り入れた 内容言語統合型学習の教育効果 -「英語を学ぶ」から「英語で学ぶ」への転換-

    辻 香代・山田剛史郎

    第26回 大学教育研究フォーラム  2020.03 

  • Rethinking Second Language Writing Processes for Novice Writers

    Kayo TSUJI

    The Program Committee for the 2019 Conference of Foreign Language Education and Technology (FLEAT) VII  2019.08 

  • First-language Use as a Second-language Writing Strategy: A Classroom-based Examination of its Effect on Students’ Argumentative Writing Achievement

    Kayo TSUJI

    The 2019 WERA Focal Meeting  2019.08 

  • 母語パラフレージング活動の教育効果に関する検討―機械翻訳の制限用語に学ぶ母語センテンスの構築―

    辻 香代

    外国語教育メディア学会 中部支部第92回支部研究大会  2018.12 

  • 議論型エッセイを評価する分析的ルーブリック構築の試み: 操作的に定義した「評価観点」と具体的に記述した「評価基準」の可能性

    辻 香代

    外国語教育メディア学会 第58回全国研究大会  2018.08 

display all >>